Najważniejsze elementy strony internetowej

Strony internetowe tworzone są w konkretnym celu. Najczęściej mają charakter informacyjny, marketingowy, budują wiarygodność firmy, a ponadto ułatwiają kontakt z klientem. Posiadanie strony internetowej dla marki własnej jest bardzo istotne w dzisiejszych czasach i warto podejść do jej wyglądu bardzo poważnie.

Podstawowe elementy budowy strony 

Strona internetowa uznawana jest za wirtualną wizytówkę firmy, dlatego, aby łatwo zapadała klientowi w pamięć, najpierwszym planie powinna znajdować się nazwa firmy oraz jej logo. Oba elementy powinny być ze sobą trwale związane, gdyż tylko w taki sposób klient zacznie je ze sobą kojarzyć. Mogą być umiejscowione po lewej stronie lub na środku, ale zawsze w górnej, prezentacyjnej części strony. Równie istotna jest zakładka do kontaktu z wszystkimi niezbędnymi dla klienta danymi, gdyż to ona ułatwi klientowi precyzyjne dotarcie do stacjonarnego miejsca prowadzenia działalności lub drogą elektroniczną. Za równie ważną należy uznać zakładkę „o nas”, gdzie powinien znaleźć się opis prezentacyjny firmy, który zachęci do współpracy. Zależnie od tego, jak zaprojektowana pod kątem struktury będzie strona, warto umieścić obie zakładki w prawym górnym rogu lub na dole prezentacji. Ze względu na obowiązujące przepisy prawne odnośnie ochrony danych osobowych należy także pamiętać o łatwym i czytelnym dostępie do polityki firmy, plikach cookies oraz regulaminu. Kolejnym ważnym elementem strony jest jej witryna, czyli wygląd ogólny i w tym przypadku najlepiej postawić na proste elementy, łagodne kolory, a w ramach urozmaicenia prostoty można zdecydować się na slider. Jest to najczęściej pasek, w którym automatycznie zmieniają się slajdy np. ze zdjęciami produktów firmy. Z kolei sekcja zakładek i podstroi powinna być nieruchoma i ulokowana w górnej części strony lub w jej lewej części. Ich czytelne ułożenie ułatwia klientowi poruszanie się po stronie, które często jest już intuicyjne. Oprócz strony internetowej, większość właścicieli firm funkcjonuje również w mediach społecznościowych, gdzie aktywnie prowadzą marketing. Dlatego na stronie nie może zabraknąć odnośników z hiperłączem, które bezpośrednio przekieruje klienta na profil firmy w danym serwisie. Wymienione elementy budowy strony są kluczem do łatwego przekazu treści firmy oraz stworzenia witryny zachęcającej klienta do powrotu.